fredag 3. mai 2013

Bra dager, dårlige dager, strikkemaskin og Lille My


Det er så mange gode mennesker der ute, og nå var det mange på en gang som tenkte på meg da jeg trengte det som mest.

Lille My er fire år og to kilogram, og ser
ut til å ha valgt seg avlastningshjem
og nye turkamerater her hos oss.
Dette har vært en litt tøff uke når det gjelder formen min. Den varierer så mye fra dag til dag. På tirsdag, da jeg skulle på Lovisenberg, orket jeg ikke være der lenge. Det viste seg da at jeg hadde feber. Ikke rart at formen da var litt slapp.

Jeg fikk jo vært der litt, og jeg rakk å levere hekleluene jeg hadde lovet bort, og så fikk jeg selv en gave fra en av damene der. En T-skjorte med en tiger på. Den bare elsker jeg, og har allerede brukt den et par dager.

Ellers er jeg utrolig rørt over engasjementet til mange av mine venner da jeg sa at jeg ønsket meg strikkemaskin. Mange satte seg i sving, og dagen etter fikk jeg vite at jeg fikk lov til å låne en strikkemaskin.


På torsdag dro jeg til Drammen for å treffe ei dame, som hadde med seg strikkemaskinen. Jeg fikk også gleden av å møte tre herlige damer fra «Brystkraft»-gruppa. Jeg kosa meg veldig, og hadde en super dag. Jeg er helt rørt over omsorgen folk viser, og nå gleder jeg meg bare til å få brukt den.

Jeg merker ikke så mye til sykdommen for tiden, og jeg står på, noen ganger kanskje litt for mye. Jeg merker at jeg har litt mere energi, men jeg burde være flinkere til å lytte til kroppen min og hvile mere enn det jeg gjør. Jeg lærer vel snart.

Denne helgen er en litt spesiell helg her hjemme, for vi har fått låne en liten hund. Ei lita Chihuahua-jente på 4 år. Det er en tidligere skolevenninne av mannen min som låner oss hunden. Vi skal finne ut om det går bra å ha henne her, så kanskje får vi låne henne innimellom.


Det har gått fint denne første dagen, og hun har funnet seg godt til rette. Ungene takler henne fint, og hunden har valgt å sette seg på fanget til de to eldste, og de har kosa masse med henne. Hunden heter Lille My, og hun er utrolig kjapp til beins selv om hun er liten, så det blei litt mere en luffing nå hun skal ut på tur.

Vi skal kose oss videre i helgen, og barna gleder seg allerede til neste lufte tur med Lille My.

6 kommentarer:

  1. Så godt å lese at du fikk ordnet deg strikkemaskin :-) Håper du og dine får en god helg!

    SvarSlett
  2. Det er godt å tenke på at det finnes så mye god omsorg når man trenger det. Blir helt overveldet over din styrke. Gleder meg over at du har fått lånt strikkemaskin sånn at du får fortsette å strikke. Ønsker dere ei riktig god helg med søte lille My. :)

    SvarSlett
  3. Ble så glad på dine vegne da jeg hørte at det ordnet seg så raskt med strikkemaskin! Og så koselig at dere får låne hund, tipper barna syns det er stas :) God helg til deg og dine!

    SvarSlett
  4. En solfylt hilsen fra Spania. Hyggelig å lese om strikkemaskin og hund, og barna! Jeg er alene her, da Svein er på rundtur i tre dager med kamerater i Spania. Hils masse!
    Hilsen Unni

    SvarSlett
  5. Så flott at det ordnet seg med strikkemaskin :-)
    Hyggelig med en liten firbeint tass på besøk - kos dere videre :-)
    Stor klem fra Heidi & co. <3

    SvarSlett