fredag 29. juni 2012

Tilbake på Lovisenberg

Ferien er foreløpig flyttet til Hospice Lovisenberg.

Så har jeg funnet meg til rette på Lovisenberg igjen. Det var godt å komme hit nå, jeg begynte å bli litt lei gangene på Ullevål. Ikke at det ikke er hyggelig å være på Ullevål, men det er noe annet å komme hit. Her har de som jobber her virkelig tid og en føler seg velkommen og godt i varetatt.

Formen går opp og ned om dagene. Sliter fortsatt med lungebetennelsen min, og i tillegg har jeg dratt på meg en sikkelig forkjølelse. Så håper snart at det letter litt mer.

Jeg hekler igjen. Flere lapper til teppet mitt. Og en lue, turkis med hvite blomster med knapper i, så jeg slipper å bli solbrent på hodet utendørs.

Første uken med stråling er over. Det har gått greit uten alt for store bivirkninger. Men jeg merker at jeg er veldig sliten om dagen, og det er ikke mye lyd jeg orker. Men heldigvis er jo dette forbigående. Allerhelst vil jeg jo være hjemme med min familie, men jeg er glad for at jeg får muligheten til å hvile meg her og lade batteriene til jeg skal hjem.
         
Ferien blei jo ikke slik vi hadde planlagt, egentlig skulle vi dra på ferie i dag, men for oss er det sykdommen som bestemmer. Litt kjedelig er det, men håper at vi får dratt en luftetur senere.

Nå er det stråling to uker til, så en liten pause, og etter planen skal jeg starte opp meg cellegift den 25. juli. Før det skal jeg til ny CT og legevurdering.

De siste dagene har jeg også slitt med en del skjelett-smerter, og jeg her hatt litt dårlige netter, men det ser ut til at det begynner å roe seg litt. Jeg må bare være flink til å si ifra slik at jeg får smertestillende fort  nok. Fikk litt kjeft av legen fordi jeg venter for lenge, så nå har jeg lært. Så i natt skal jeg ha en god natt har jeg bestemt meg for.

Håper helgen kan by på litt fint vær slik at jeg kan ta noen turer ut sammen med familien min.

1 kommentar:

  1. Så flott luen din ble :)
    Ja, er det ikke merkelig med oss mennesker, vi skal klare det, uten smertestillende! Glad du nå spør. Håper du sov godt i natt.
    Så viktig du trives, vennen♥
    Håper været er på din side, så du kan gå litt ute
    med familien.

    Tenker på deg, vet du.

    Holderomdegklemmer ♥

    SvarSlett