torsdag 23. februar 2012

Sliten kropp

CT- bildene jeg tok på tirsdag var fine.
Det var ikke no skummelt å se på CT- bildene, og det er jo fint. Jeg trodde ikke at det skulle være en skummel blopropp i lungene, men det var greit å være på den sikre siden.

Dei siste dagene har jeg vært forferdelig sliten.

Cellegiftkuren tar på, og kroppen min har vært helt potetsekk, den har ikke villet lystre. Så det har ikke vært så mye turgåing på meg.

Jeg ble kjempesliten bare av en liten treningsøkt med fysioterapeuten, og  ikke minst av å gå opp trappa til spisesalen. Sammen med legen har vi lest oss frem til noen av bivirkningene av Xeloda (cellegiftenkuren), og sammen har vi kommet frem til at alle plagene jeg har hatt i det siste er bivirkninger av den.

Nå er jeg i gang med "friuken" min.
Endelig en uke fri for cellegift nå, og i dag har jeg faktisk vært ute og gått en liten tur. Det er var deilig å komme seg ut i litt frisk luft igjen. Jeg måtte ikke ut, men jeg tok en tur til apoteket for å bestille sprøyta mi, Xgeva, som jeg skal ha i morgen.

Det er den sprøyta jeg får hver fjerde uke som skal styrke skjelettet mitt. Denne gangen tar jeg den i friuka mi. Det skal bli spennende å se om jeg får like mye vondt i kroppen denne gangen. Håper å slippe litt billigere unna nå som jeg ikke går på cellegift samtidig.

Ellers er det ikke lenge før jeg skal hjem.
Det er planen at jeg skal hjem på mandag. Det skal bli deilig å komme hjem igjen til familien og sin egen seng. Ellers er vi igang med å legge til rette for å gjøre ting litt enklere for meg. Vi skal sette inn dusjkabinett, og så har vi kjøpt ekstra madrasser til senga, så nå skal jeg nok få det fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar