torsdag 9. februar 2012

Halvveis på hjemvei

Dagene på Lovisenberg hospice er greie.

Jeg ville ikke hit. Jeg ville bare hjem. Alle sa at det ville være så bra for meg å være her, så jeg lot meg overtale til et to ukers opphold.

Først fikk jeg det minste rommet. Dagen etter, det største. Her er det plass til hele familien, og i helga blir det overnattingsfest... kanskje, da.

Her er det fullt sykehuspersonale, men roligere. Jeg har mer kontrollen selv. Hver dag er det trening med fysioterapeut, og jeg er ute og går tur hver dag, mest sammen med en pleier. Målet er at jeg skal mestre hverdagen bedre og klare mer, og kunne gå ut på egenhånd.

Jeg er blitt frisk av influensaen, og startet på nye 14 dager med cellegift i går. Nå er målet å bli sterkere fysisk og psykisk, så jeg kan klare meg mer alene hjemme, og få trua på at dette skal gå bra en god stund framover.

1 kommentar: