fredag 10. september 2010

Dette gikk jo bedre enn jeg hadde trodd - og svulsten minker og minker :)

Du syns vel dette bildet var litt merkelig å legge ut, men alt har sin forklaring. Denne bøtta har vært senge kameraten min etter hver kur, men dette er nok den siste gangen jeg skal se den. Etter denne kuren fikk jeg faktisk ikke bruk for den. Jeg ble bare litt kvalm, men alle tablettene, og at jeg slappa av ekstra mye og sovet en del holde den verste kvalmen og spyinga unna. Ellers så er formen ganske grei i dag.

Prøvene mine var på grensen til at jeg skulle får kuren også, immunforsvaret mitt var egentlig på grensen, men likevel akseptabelt til at jeg kunne få kuren. Er kjempe glad for at jeg slapp å utsette den. Det hadde vært et nederlag. Dette var jo siste kuren av EFECK.
Så er det til på en ny kur. Kuren jeg skal ha nå hater Taxotere.  Kan ikke si jeg gleder meg veldig til denne typen. Hvertfall ikke etter at jeg leste all bivirkningene. Men en blir heldigvis fulgt god opp av lege. Jeg skal og så ha denne kuren hver tredje uke i alt fire ganger. Dersom jeg ikke tåler full dose må jeg får kuren hver uke i stede for, men vi satser på at det går flott.
De første to gangene skal jeg få kuren under lege oppsyn, dette er fordi noen kan få kraftig allergisk reaksjon på den og da må man få mot medisin fort. Ellers gir ikke den nye kuren kvalme som bivirkninger, men her får en muskel og leggsmerter - og noen får problemer med negler (og i værste fall kan dem falle av - usj). Det stod at man kan forsterke neglene med blank neglelakk, da er det bare løpe å kjøpe.

 Nå er det bare å nye dagene frem mot neste kur, krysse fingrene å håpe på at jeg ikke blir syk - da er det bare å holde seg langt unna smitte kilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar