torsdag 17. februar 2011

Tiden som har gått etter operasjonen og forbredelser til stråling .

Nå har det gått litt over en måned siden operasjonen. Har kommet meg ganske fint nå. Energien har sakte men sikkert kommet tilbake og jeg orker å gjøre det meste. Selv om jeg orker mer, blir jeg fort veldig sliten. Kanskje ikke så rart når en tenker på hvor mye den stakkars kroppen min har vært igjennom det siste halve året.
De siste dagene har jeg også levert minsten i barnehagen - det er godt å være mamma på ordentlig igjen. Så nå har jeg snart endelig kommet ajour med husarbeid også - jippi.
Og endelig har håret begynt å vokse for fult - endelig!

Jeg har også vært flink til å trene armen og den er nå klar til stråling. I dag har jeg vært på Ullevål til første forbredelsetime til stråling. Da låg jeg i en maskin.  Det ble tatt bilder og pusteregistrering.

Jeg er med i et studie der stråling blir gitt avhengig av pustingen min - dette for å skåne hjertet mest mulig siden jeg skal stråles på venstre side. Det var ikke no særlig å ligge lenge med armene over hodet. Jeg fikk krampe i skuldrene tilslutt og dem måtte avslutte pusteregistreringen litt før tiden. Håper at jeg slipper å ta det om igjen :( dersom bildene var ok så skulle det gå fint. Så fikk jeg tegnet på noen streker på kroppen min slik at dem skal treffe det samme punktet hver gang.
Jeg har også begynt på hormontablettene (østrogen hemende). Liker dem ikke, fordi dem gjør meg så innmari kvalm. Men håper det går over etterhvert.
Neste uke skal jeg inn til siste forbredelse før strålingen. Da skal jeg ta CT scanning og så skal dem stille inn riktig "stråling". Heldig vis får jeg noen rolige dager hjemme før jeg skal begynne for fult med tur til Ullevål hver dag i fem uker - godt jeg får fri i helgne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar