torsdag 10. november 2011

Ferdig med stråling - og no er det bare å vente på resultater.

I dag var det siste strålingen i denne omgang. Det er deilig å slippe å reise inntil Ullevål hver dag. Det har jo gått greit da siden jeg denne runden har fått taxi frem og tilbake. Det har letta mye å slippe å reise med buss og trikk og så har jeg spart mye tid.
Jeg har ikke kjent så stor effekt av strålebehandlingen enda. Legen sa at jeg vil ha full effekt etter ca 4 uker etter siste behandling. Så jeg skal nok bli mye bedre.
I dag fikk jeg også sprøyte nr 2 med Zoladex, så håper vi den virker godt.
 En ting jeg ikke liker så veldig godt akkurat nå er at jeg har hovnet opp litt i lymfene mine på halsen og i området rundt kragebeinet, sykepleieren mente det kom av strålingen og at det ville bedre seg snart.
Litt bekymret blir en jo av nye kuler, men prøver jo ikke å tenke på dem som no farlig. Så vi får se om litt forsiktig lymfedrenasje vil gjøre susen. Neste uke ser jeg frem til å slappe av en hel uke uten sykehusavtaler. Det skal blir godt å få alt som står igjen av undersøkelser denne måneden overstått ( røndken og CT) selv om det blir lenge å vente helt til den 30. for å få svar å¨undersøkelsene får jeg prøve å fylle dagene med gode ting.
I dag har vi også hatt bryllupsamtale med presten. Det var koselig, og vi fikk snakket om mye. Han syns det var fint å høre hvordan vi taklet sykdomen og hvordan vi som familie stod sammen i denne situasjonen. Vi har en fin dag og se frem til allesammen. Og det er godt å ha no fint å ha fokuset på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar