torsdag 20. juni 2013

Og her sitter jeg

Noen er på tur og andre er på vei.

Det var litt tøft å sende avgårde mann og eldstegutt på leirtur denne helgen. Men det er fint for Simen å komme seg på tur og kose seg skikkelig. Han har gledet seg veldig.

Jeg har mamma på besøk, og søsteren og flere av familien kommer nedover i helgen, så jeg blir i godt tatt vare på.

Jeg kjenner sykdomen godt på kroppen nå. Kjenner at den bare stjeler alt jeg har av krefter. Jeg orker ikke mye nå, og ja jeg er helt hjelpeløs uten hjelp fra andre.

Forrige helg stod jeg på kjøkkenet mitt og vasket opp, i dag klarer jeg knapt stå. Jeg blir redd, det går så fort, vil ikke. Ikke nå.

Hver dag svakere. Jeg måtte ta telefonen, bare for å snakke med legen. Jeg må regne med at jeg trenger mere hvile nå. Og godt er det å vite at hjelpemidler er på plass så jeg klarer meg. Så får vi ta det som det kommer.

Jeg er her tilstede så godt som jeg klarer. Jeg må akseptere, tårene får komme når de må, og følelsene får styre. Nå lever kroppen sitt eget liv. Jeg bare er her. Klarer ikke helt å fatte, men sammen skal vi få det til.

16 kommentarer:

  1. Du er i mine tanker og jeg holderrundtdegklemmer ♥

    SvarSlett
  2. Så godt å høre at du har familie rundt deg. Hvis det går å sende styrke gjennom tankekraft så kommer det en stoooooor dose fra meg.

    Varme og styrkende klemmer fra Trine

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner deg ikke personlig, men har fulgt bloggen din en stund. Skulle så gjerne gitt deg en varm klem. Du er sterk.

    SvarSlett
  4. Kjenner det så godt igjen, sånn som mamma hadde det. Sender deg mange mange gode tanker og klemmer. Er innom bloggen din fler ganger om dagen, for du er stadig i tankene mine. <3

    SvarSlett
  5. Sender deg styrkeklem <3 Du er sterk og verdifull <3

    SvarSlett
  6. Varm klem! Hilsen Britt

    SvarSlett
  7. Holderomdegklemmer <3

    Hilsen Lena

    SvarSlett
  8. Du berører så utrolig sterkt med dine ord. Takk for at du deler din reise...

    Du går inn i ditt landskap.
    Møter mennesker
    som går forbi,
    som tar følge.
    Noen forlater du i neste kryss.
    Noen lar du bli med for alltid.
    Ingen kan ødelegge
    de vare sporene
    dere skapte sammen.
    (Halldor Skard)

    SvarSlett
  9. Kjære Anja <3
    Kos deg med besøk av nær og kjær familie <3

    Klem Heidi <3

    SvarSlett
  10. Takk for at du deler, jeg sender gode tanker! <3

    SvarSlett
  11. Du er heilt fantasktisk, tenker på deg
    Håper du får ei fin helg med familien rundt deg.

    Eli V

    SvarSlett
  12. Mamma jobber sammen med din mor:-) vi he snakka om dokke i kveld og dei varmaste tanka i fra oss! Du skrive så ufattelig godt, d røre våre hjerter. ... Stå på jenta:-)

    SvarSlett
  13. Eg skal halde deg inntil meg
    når drømmen går i stå,
    når du ikkje anar kvar du er
    og kva veg du skal gå.
    Når himmelen vart mørkegrå
    og svarte natt stig på,
    skal eg halde deg mot bringa mi
    så du kan kjenne hjarta slå. <3

    SvarSlett
  14. Eg skal halde deg inntil meg
    når drømmen går i stå,
    når du ikkje anar kvar du er
    og kva veg du skal gå.
    Når himmelen vart mørkegrå
    og svarte natt stig på,
    skal eg halde deg mot bringa mi
    så du kan kjenne hjarta slå. <3

    SvarSlett
  15. Kjære kjære Anja <3 Du e ei fantastisk dame, og e mitt største forbilde! Håpa du he ei god helg med besøk frå Sunnmøre. Gla i dej<3 Varm klem frå Helene

    SvarSlett
  16. Tenker på deg og sender deg og familien mange gode ønsker . Klem fra Ingunn

    SvarSlett