mandag 10. juni 2013

Noe å stole på

Det skal stadig mer til for at jeg skal klare hverdagslige selvfølgeligheter. Heldigvis er det hjelpemidler å få.

Hjelpemiddel for nødstedte «agenter»:
Katapultsete a la James Bond.
Og hei hvor det går. Her er det bare å brette opp ermene og lete frem tigeren. Det har vært noen tøffe dager med mye å tenke på både på det fysiske og psykiske planet. Jeg har vært igjennom noen runder med meg selv.

Det er litt skremmende når du opplever å ikke klare å komme deg opp fra en stol uten hjelp, og at trappa opp til leiligheten var så tung at du nesten ikke klarte den.


Nå har jeg satt inn all energi på trene styrke i beina. Og jeg går på med frisk mot.
 

Heldigvis finnes det ulike hjelpemidler også. Jeg har fått god hjelp av ergoterapeuten her på huset. Jeg vil jo klare meg selv, og da får en ta i bruk hjelpemidler. Håper bare det ikke tar alt for lang tid før de dukker opp.

I dag ble det tatt nye blodprøver av meg. Heldigvis er verdiene stabile, og det ser legen som et positivt tegn. Da er det bare å håpe på at det holder seg slik.


Torsdag skal jeg ta nye blodprøver, da skal jeg også ta CT. Så blir det å vente i spenning. Jeg vet ikke om jeg får vite noen resultater før legetimen min den 26.

Det er jo levra mi som er det store spørsmålet. Håper også de finner ut at den er åpen, så jeg slippe å sette inn stent. Ville være greit å slippe det inngrepet, men jeg har sagt ja til at jeg vil dersom det er nødvendig.

1 kommentar:

  1. Stakkars tapre deg!
    Har også en slik stol, og trappa blir tyngre for hver dag, uten at det hjelper det det spøtt.
    Trøsteklem fra meg til deg <3

    SvarSlett