tirsdag 30. november 2010

Siste cellegiftkur på torsdag :) JIPPI!

Nå er det endelig klart for siste cellegiftkur - det er fantastisk deilig å tenke på og utrolig at tiden har gått så fort. Nå er det verste snart over og endelig kan en begynne å se slutten på det hele. Det blei noen tøffe dager denne runden også, men har kommer meg ganske greit i gjennom det hele syns jeg, selv om det har vært noen tøffe dager.
På fredag fikk jeg meg en liten tur på Ullevål. Jeg måtte selvfølgelig få feber og måtte dra inn på sykehuset så fort jeg kunne. Lett det når en har 3 unger som ligger og sover. Heldigvis har jeg gode naboer som stilte opp og kjørte meg. Da jeg kom inn blei det tatt noen få undersøkelser og blodprøver av meg. Siden dem viktigste blodverdiene (nøytrofileverdier) var fine fikk jeg heldigvis lov til å reise hjem igjen.Det var godt å slippe å være på sykehus i helgen.

I dag har jeg være på sykehuset til vanlig kontroll. Legen er fortsatt veldig fornøyd med resultatet, Svulsten har minka mye og blitt til to myke klumper i stede for en stor og hard klump. Dette ser lovende ut. Så snakket vi litt om hvordan jeg har hatt det under cellegift kurene - du har jammen meg vært uheldig du og fått endel sterkere bivirkiniger enn de fleste. Dersom du ikke orker mere en det kan vi godt stoppe no og ikke gi deg mer.Har jeg no valg da spurte jeg? Han sa da at dersom jeg hadde bodd i et annet land hadde jeg bare fått 3 kurer i stede for 4. Fordi man her i landet hat tro på at 4 er det mest optimale. Da sa jeg: Jeg er så innstilt på at jeg skal ha en kur til . så da kjører vi på :) den instillingen liker jeg sa han da. Så da blir det en siste runde nå til torsdag. Denne gangen skal jeg få litt svakere dose  80%, dette for at jeg skal få det litt lettere sa legen. Så da håper jeg på litt mildere bivirkninger og håper på å få slippe en tur på Ullevål denne runden.

Den 15. blir det nok en spennende dag. Da skal jeg til kirurgen og snakke med dem for å planlegge operasjon. Da får jeg sikkert dato for operasjonen også. Det blir veldig spennende. Er mest spent på å se hvor mange lymfeknuter dem blir nødt til å fjerne. Dem to som har vær hovne er ikke det nå lengre, så det er jo et godt tegn, men en vet ikke mer før operasjonene er ferdig. Jeg gleder meg til torsdag - for da er jeg endelig ferdig med cellegiften og endelig i mål - tenk nå har det gått 24 uker!

2 kommentarer:

  1. Så koselig <3 <3
    Da er du endelig snart ferdig <3 <3

    SvarSlett
  2. Snart i mål nå vettu ;-) Dette går supert. Glad i deg. Klem ;-)

    SvarSlett