fredag 19. oktober 2012

Det retter seg

Da kom behandlingen tilbake på sporet, og så er det helg.

Lagt i rør.
I går var det inn på Ullevål og ny runde med cellegift. Det tok lang tid i går. Blodprøvekøen var ikke lang, og det gikk rimelig kjapt unna. Og prøvesvarene kom før det hadde gått en time. Heldigvis var de helt fine.

Tror ikke jeg hadde takla om det ikke hadde blitt no kur på meg denne uka heller. Det er jo litt psykisk dette også. En tror jo at en går glipp av viktig medisin når en ikke får alle kurene en skal. 

Det tok lang tid å vente på at kuren skulle bli laga i går, og jeg begynte å bli rimelig lei, ikke fordi jeg er så utålmodig, men jeg hadde en så urolig kropp i går, og det blei bare verre og verre. Hadde mest lyst til å bare hoppe rundt på gulvet og skrike høyt. Uroen ga seg ikke før en god stund etter at jeg kom hjem, og det var en lidelse å sitte i bilen, men jeg holdt ut.
Runden min.

Å få kuren går rimelig fort, og er gjort på en halvtime. Og så skal jeg ha litt saltvann etterpå. Så det går egentlig ikke så lang tid. Det er ventingen som er kjedelig, og i går var jeg innmari trøtt, så jeg tror nok jeg duppa av et par ganger også. Det var i allefall godt å komme hjem igjen.


I dag har jeg fått vært ute og gått turnen min. Det gjør godt å komme ut og gå denne turen hver dag, og det er jo et mål for dagen å gjennomføre den.

Noen dager er det et ork og en stor anstrengelse å komme seg ut, men jeg presser meg selv. Jeg veit jo at når turen er gjennomført, kan jeg bare hvile. Jeg håper at staheten min snart vil vise resultater. Jeg blir i hvertfall ikke dårligere av å gå.

Medisinene jeg har tatt nå i det siste ser ut til å ha hjulpet på smertene, og jeg har endelig hatt noen netter uten smerter. Det er godt å endelig få sove en hel natt. Så nå satser vi på at jeg klarer å holde dette i sjakk. Og nå endelig vet jeg hva jeg skal gjøre når smertene av dukker opp igjen. Urinsyregikt er ikke noe godt nei.

Av cellegiften har jeg ikke merket noen store plager foreløpig. Det er litt prikking på fingrene og tær, og jeg får litt kort pust inni mellom. Jeg håper jeg slipper unna med dette. Jeg har også merka at jeg får ekstra vondt i området der levra er dagen etter kur. Kanskje dette er et tegn på at den virker? Vi får håpe på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar