lørdag 9. mars 2013

Har du også skjegg?



Ja, ikke trodde jeg at damer fikk skjegg, men jammen tok jeg feil.

Jeg har fått skjegg! Sier ofte at jeg skal la det gro, så kan jeg være nisse til neste jul.
 

Hemmeligheten ligger i en pille som heter Medrol, det er et kortison/steroid som vi som er så heldig å ha kreft i hodet får. Er du så uheldig at du glemmer å putte den i en gelatinkapsel, går du rundt med metallsmak i kjeften resten av dagen. Heavy!

Preparatet står på wadas dopingliste, og brukes neppe i idretten, for her avsløres man av bivirkningene; Det er et kjent fenomen er at hår vokser ut på de rareste steder, og en får bolleansikt. Kult, ikke sant?

Siden jeg synes det er litt flaut å gå rundt med skjegg, så var det nå på tide å fjerne det. Igjen. Jeg har funnet en krem som er ganske så skånsom mot ansiktet. En rimelig, rosa eske fra Vita: «Andrea Visage Clair - Gentle hair remover for the face». På bildet ser du hvor skjønn man må være i 8 minutter mens kremen virker. Vakkert!

Men trenger du nisse, så husk å si i fra i god tid, dette skjegget gror nemlig ikke så veldig fort.



3 kommentarer:

  1. Tro meg, du trenger ikke piller for å få skjegg... i min familie har vi skjegg alle i hop, gleder meg til det blir min tur.. :S

    SvarSlett
  2. Ja hva skal man si - liker ironien din jeg Anja. Godt det finnes en annen måte å få det bort på enn barberhøvel og maskin. Merka at jeg fikk dun på kjakan da jeg fikk Medrol i forbindelse med FEC100 - og det tok neimen ikke lang tid før jeg ble avslørt pga hodeformen. Ha en flott dag og klem Jannetove

    SvarSlett
  3. Kære Anja

    Jeg har læst dine seneste tre blogginlegg på Brystkraft - og du skriver så fint og modigt. Det er vældig inspirerende at læse!

    Jeg har også spredning, lunge+lymfer+knogler. Døden er ofte i mine tanker, og faktisk er jeg ikke redd for døden, men for tiden frem til. Jeg synes kræften er så ond, fordi den "æder mig op" lidt efter lidt. Den har ædt min energi, mit humør og mit pæne udseende. Tilbage har jeg smerter, bivirkninger og i blandt bitterhed....og så alligevel - så er livet smukt. Min mand er vidunderlig, mine børn er det bedste og jeg vil have hver en lille dråbe ud af livet.

    Du er tøff. Jeg beundrer dit mod og din humor. Takk fordi jeg må følge dig. Jeg håber og tror at den nye kombinasjons-medicin vil hjælpe dig.

    Bedste hilsener fra Astrid

    PS: Som mørkhåret har jeg i mange år vokset overlæben og hagen...det går greit. Nu trengs jeg inte på grunn af cg ;)

    SvarSlett