mandag 5. november 2012

Ny uke nye muligheter

Dagene etter sist kur har ikke vært særlig mye å skryte av. Det gikk rett fra å være i OK form til å bli helt elendig.

Skimter tunnelen i enden av mørket...
Dagene har vært preget av en kropp med feber, kvalme og total mangel på energi. Kvalmen har til tider vær veldig ille, og jeg har kasta opp.

Jeg orker knapt spise og få i meg drikke, og når jeg først orker å spise, må jeg være veldig forsiktig. Spiser jeg en bit for mye, kommer alt i retur. Jeg har heldigvis kvalmestillende tabletter som hjelper på det verste.

Jeg har også hatt feber, ikke veldig høy, opptil 38,5°C. Feberen kommer om kvelden, og jeg må ta to Paracet for å klare å sove. Og da har jeg sovet godt og våknet kliss våt av svette. Godt jeg har ulltrøye på.

Jeg har snakka med sykehuset om det, og sammen med legen kommet fram til at jeg kan være syk hjemme i min egen seng. Det er flere skumle bakterier på sykehuset, så lurt å holde seg unna. Har jeg fortsatt feber utover i uka, må jeg inn og ta blodprøve.
 

Det ser ut til at feberen endelig har slippet taket nå, så det er bare kvalmen jeg sliter med. Hele frokosten min holdt på å komme i retur, men jeg klarte å lure kvalmen med å puste rolig ut og inn noen ganger. Satser på at det holder, pluss at jeg må ta en kvalmestillende.

Ellers er dagene preget av min mangel på energi. Jeg er helt utslått. Orker knapt å gå fra rom til rom. Og jeg blir helt utslitt av å gå på badet og tilbake igjen. De daglige turene mine ute er bare noe jeg kan glemme nå på noen dager.


Jeg kjenner at jeg ikke liker dette her i det hele tatt. Men jeg får bare ta tiden til hjelp og se hvordan formen blir. De er cellegiften som tar på, og det går vel litt ekstra hardt utover kroppen når den ikke er frisk i tillegg. 

Jeg får være flink til å trene inne så beina mine ikke dovner helt, så satser vi på bedre dager etter hvert.

2 kommentarer:

  1. Den som kunne sende deg ei bøtte energi og ei til full av helse og krefter.. Men du må ta til takke med ein varm tanke, tapre kvinne. mvh Marit

    SvarSlett
  2. Det er så fint å se lyset i enden av tunnelen, Anja <3.

    De er så knalltøffe disse kurene! Husker de så inderlig vel:// Kvalm, som fy.....

    Sender mange oppmuntringsklemmer til deg, fra meg!

    SvarSlett