mandag 4. oktober 2010

Ny type cellegift - og sånn har det gått så langt.........

Da har det gått noen dager siden torsdag da jeg fikk ny dose og ny type cellegift. Gruet meg veldig til denne kuren jeg skulle få fordi den skulle bli gitt i stor dose, hver tredje uke og hadde en del litt "ekkle" bivirkninger. Etter samtalen med legen ble vi ganske fort enig i at det kanskje var lurt å gi en litt mildere dose og da hver uke i stede for. Så da blir det tur til Ullevål hver torsdag fremover i 11 uker til. Får bare ta det som det kommer. Etter denne kuren har jeg ikke vært noe kvalm heldigvis, men jeg ble utrolig trøtt de første dagene. Dette mye på grunn av att jeg får store doser med antihistaminer (allergi medisin) for at jeg skal tåle kurene. Det gikk heldigvis greit og jeg tålte den.
Rett etter kuren var jeg i ganske ok for, bare veldig trøtt.
Dagen etter var jeg ganske ok for, men på lørdagen og søndagen fikk jeg noen forferdelige legg/muskelsmerter. Huff dem er ikke noe gode. Syns litt synd på meg selv, men trøster meg med at det går vel over snart.
Ser ut til at jeg er litt bedre i dag og jeg orker å gjøre litt.
En annen bivirkning som også er litt irriterende er at jeg nesten har mistet smaksansen min - kjedelig å ikke kjenne no smak når en spiser mat, men det er jo til å leve med for en periode. Prøver å unngå å ta smertestilende, men har måttet ta et par stykker, det tar bort de verste smertene for en stund. Jeg har jo blitt flink til å tale ganske mye "vondter" i det siste så jeg takler det ganske godt. Håper at jeg i hvertfall får noen dager uten vondt mellom hver kur ellers kan det bli 12 lange uker.  Heldigvis klarer jeg å få sovet godt om nettene og det hjelper mye.

1 kommentar:

  1. Stå på Anja, for hver dag er du en dag nærmere målet, og for hver dag drepes mer og mer av den forhatte kreften. Lykke til, tenker på deg!

    SvarSlett