mandag 14. januar 2013

Ett år, er det lenge?

I dag har vi feiret ett års bryllupsdag. Det var nok ikke alle som trodde at vi skulle feire denne dagen.

Mannen kom tidligere på dagen. Og ut på ettermiddagen kom unga på «overraskelsesbesøk» sammen med Lene, naboen vår. De hadde fiksa flotte roser og kake. Hannah hadde skrevet et flott kort. Det var hyggelig at alle sammen var samla, og det var godt å få markere denne dagen sammen med barna og min kjære.

Bryllupsdagen blir på en måte en måling på «hvor mange år får jeg?» Jeg har bestemt meg for at neste år skal vi også feire denne dagen.

Ellers går dagene her på Hospice Lovisenberg veldig greit. Jeg har nå begynt å venne meg til den nye medisinen min, og foreløpig ser det ut som om bivirkningene lar vente på seg. Håper de ikke dukker opp.

Jeg sliter litt mer med den dumme lymfeødem-armen min. Jeg venter på en ny strømpe, som går helt opp, så jeg slipper at hevelsen øverst blir liggende som en pølse. I dag har jeg fått irritasjon i huden akkurat der, og det er varmt. Det minner litt om «rosen», men har ikke utviklet seg helt til det. Om det blir verre nå, må jeg ha antibiotika.

Matinntaket er også blitt bedre. Jeg får mere energi og er mer våken, og nå har jeg begynt å trene i trappen igjen. Ved lunsjtider spiser jeg lunsj på stua. Da bruker jeg å ha hyggelige samtaler med kokken her på huset. Hun er så hyggelig, og vi prater om alt og ingenting.

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med bryllupsdag, og jeg krysser fingre og tær for at det blir flere!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med 1 - årsdagen♥♥
    Heia, heia, Anja, trening i trappene - wow!

    Det høres ut som du har det bra.
    Så glad for din skyld.

    Klemmer.

    SvarSlett
  3. Kom over bloggen din tilfeldig og ble sittende og lese. Du er en utrolig tøff dame og jeg håper alt vil gå din vei. Ønsker deg alt godt i 2013 og at du skal feire neste års bryllupsdag også. Tenker på barna dine og hvor utrolig tøft det må være å oppleve dette du har gått igjennom som mor og kone også. Takk for at du deler og skriver om dette viktige temaet også og int å lese det fra "innsiden" Hilsen Tone

    SvarSlett